معرفی کتاب نوآوری و کارآفرینی
این کتاب یک خلاصه مفید و کاربردی برای فهم واقعی واژگان و مباحث اساسی و اولیه نوآوری و کارآفرینی است. مهمترین مزیت کتاب حاضر این است که طی یک سلسله مباحث جالب و مدون خلاصهای ضروری از نکات کلیدی، یک مثال عملی با تمرکز بر نوآوری و کارآفرینی در فعالیتهای عملی، بحث و فعالیت فکری و همچنین پیشنهاداتی برای مطالعهی بیشتر خواننده بیان میکند. همچنین کتاب نیاز به درک نوآوری را از نظر ایجاد ترکیبهای جدید، روشهای جدید انجام کارها، روشهای جدید تولید، محصولات و خدمات جدید و شکلگیری سرمایهگذاریهای جدید در داخل و خارج سازمانها و در سطح راهبردی ویژگیهای کلیدی سازمانهای نوآور و کارآفرین مورد توجه قرار میدهد. در تمام فصول کتاب کنارد به پیوند و ارتباط دادن مفاهیم و نوآوری و کارآفرینی و مباحث مرتبط توجه ویژه ای داشته است و نظریات مطرح در این حوزه را در قالب مفاهیم و مثالها بسیار هوشمندانه برای خواننده بازگو میکند.
اهداف ۵ گانه کتاب بر اساس هشت فصل عبارت است از:
- ارائه بررسی مختصر و کلنگرِ اصول کلیدی مبتنی بر مفاهیم نوآوری و کارآفرینی، همراه با چارچوبهایی برای درک انتقادیِ عملکرد فعلی و نوظهور.
- کاوش عوامل مهمی که باعث ایجاد سرمایهگذاری کارآفرینی و رشد میشود، از جمله جستجوی فرصتها، مدیریت ریسک و ارزیابی منابع تامین مالی جایگزین.
- شناسایی چالشها و معضلات کلیدی که مدیران عالی و مدیران اجرایی مسئولیت رهبری، با تحریک و پایداری نوآوری در سازمانهای بزرگ و پیچیده با آن مواجه هستند.
- در نظر گرفتن اینکه چگونه می توان نوآوری و کارآفرینی را از طریق توسعه فناوری، دانش و مالکیت فکری در داخل و خارج از طریق همکاری و شبکههای نوآوری باز تسهیل کرد.
- ارزیابی عواملی که زیربنای مدیریت راهبردی مؤثر نوآوری در سازمانهای بزرگ و پیچیده است و فرصتهایی برای بازخورد انتقادی و تبادلنظر فراهم میکند.
در پایان این کتاب را به عنوان یک طرح درسی مقدماتی برای دانشجویان حوزه مدیریت کسب وکار، مدیریت تکنولوژی و نوآوری، مدیریت کارآفرینی فناوری در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، و همچنین به عنوان یک راهنمای عملی برای علاقهمندان حوزه اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی در تمامی بخشهای دولتی و خصوصی در حوزه های تجاری و صنعتی و فناورانه پیشنهاد میگردد.
فهرست مطالب کتاب
مقدمه
فصل اول: نوآوری و کارآفرینی به چه معناست؟
فصل دوم: ایدهها، فرصتها و خلاقیت
فصل سوم: استارتاپ جدید خطرپذیر و رشد
فصل چهارم: توسعه و حفظ سازمانهای نوآور و کارآفرین
فصل پنجم: مدیریت دانش، همکاری و نوآوری کاربرمحور
فصل ششم: مالکیت معنوی و نوآوری باز
فصل هفتم: نوآوری برهمزننده و مدیریت فناوری
فصل هشتم: مدیریت استراتژیک نوآوری
منابع پیشنهادی
- ناشر : آتی نگر
- عنوان : نوآوری و کارآفرینی
- شابک : ۹۷۸۶۲۲۹۴۸۱۲۲۶
- قطع : وزیری
- نوع چاپ : تک رنگ
- تيراژ :۱۰۰۰
- مولف : مایک کنارد ۲۰۲۱
- مترجم : امید رحیمی مقدم – مهدی برارنیا – ابراهیم طاهری خنکداری
- چاپ : اول
- تعداد كل صفحات : ۱۵۲
- زمان چاپ : ۱۴۰۲
- نوع جلد كتاب : شومیز
- وزن : ۱۶۵
این کتاب در فروشگاه اینترنتی انتشارات آتی نگر موجود میباشد. لینک کتاب :
https://ati-negar.com/index.php?route=product/product&product_id=589
شماره های تماس : ۰۹۱۰۷۵۸۰۱۸۰ _ ۰۹۱۱۲۲۷۴۷۸۷